Uppåt för annonsering och 
handel på nätet

Uppåt för annonsering och
handel på nätet

Både annonseringen och handeln på Internet ökar. Sverige ligger tillsammans med Storbritannien nu i topp när det kommer till e-handel.

Under 2011 ökade annonseringen på Internet med drygt 13 procent jämfört med föregående år, enligt siffror från Institutet för reklam och mediestatistik. Handeln har också gått bra, siffrorna visar på en ökning på drygt tio procent. I jämförelse med detaljhandeln vars uppgång inte ens når en procent är tendensen tydlig - Internet har etablerat sig som en seriös annonsmarknad och handelsplats.

Omskyltning lönar sig

Det kan därför vara viktigt att se över sin etablering i sökmotorerna och underhålla sin webbplats på samma sätt som man skulle se över sitt skyltfönster. Värt att tänka på är att alla webbplatser, inte bara e-handlar, bör ha som mål att sälja och ge return of investment, det vill säga vara en lönsam investering. 

Taggar  annonsering ehandel seo webbplats

Relaterade ämnen som kanske kan intressera dig?

Sigillet är utfärdat av Syna AB