Resultatet är begränsat till urvalet  2015  för att återställa  Visa alla

Webbutbildningar i SBS Manager™

Webbutbildningar i SBS Manager™

Tillgänglighet är ett av ledorden för vårt ansökningssystem SBS Manager™. Nu tar vi det hela vägen till vårt utbildningsutbud.

I slutet av 2015 lanserade vi de allra första webbutbildningarna i SBS Manager™ – en utbildning för granskare samt en utbildning för administratörer.

Webbutbildningarna är korta, väl avgränsade och fokuserade på en specifik del av ansökningsprocessen. På så vis kan du få rätt utbildning i rätt ämne vid det tillfälle som passar dig bäst. På vår utbildningswebb hittar du mer information om respektive utbildning.

Har du frågor gällande våra utbildningar är du varm välkommen att höra av dig till vår utbildningsansvarige, Jenny Engström.

jenny.engstrom@digiplant.se
019-18 96 01

Taggar  digitalisering kundservice sbsmanager utbildning webbutbildning

Möt oss på Kvalitetsmässan i Göteborg!

Möt oss på Kvalitetsmässan i Göteborg!

Kvalitetsmässan den 3-5 november hålls på Svenska Mässan i Göteborg. Vi är på plats i dagarna tre för att visa möjligheterna inom digitalisering av ansökningsprocesser och vi träffar gärna dig i vår monter.

Kvalitetsmässan är Europas största konferens- och fackmässa om verksamhets- och samhällsutveckling och har i år ett rekordstort program. Tanken är att mässan ska vara den självklara mötesplatsen för alla som jobbar med att leda och utveckla offentliga verksamheter.

Bland utställarna ska mässdeltagarna få möta goda exempel, erfarenhet och nytänkande. Det vill vi bjuda på genom att visa upp vårt ansökningssystem SBS Manager™ och den breda potential det har att effektivisera alla typer av ansökningsflöden som finns inom offentlig förvaltning - från e-tjänster och stiftelseadministration till att vara det digitala sponsringssystemet.

Är du på plats så kom förbi vår monter G03:03 på plan 2.

Om du inte har möjlighet att vara där men skulle vilja prata med oss om digitala ansökningsprocesser och effektivare verksamheter med smart IT så hör av dig till Henrik Björkk på henrik.bjorkk@digiplant.se eller 019 18 96 34. 

Taggar  ansokningssystem digitalisering kvalitetsmässan sbsmanager sponsringssystem

Glad sommar med säkra lösenord!

Glad sommar med säkra lösenord!

Efter en härlig vår (nej, inte vädermässigt, men affärsmässigt) vill vi nu önska dig en glad sommar.

Fram till 3 augusti har vi sommarbemanning på kontoret med något färre på plats men supporten är alltid öppen om du behöver hjälp.

Vi önskar att du får en riktigt skön och vilsam sommar. Vill du göra något nyttigt för din webbnärvaro, privat såväl som yrkesmässigt, så rekommenderar vi den här upplysande och underhållande videon från TED Talks om säkra lösenord.


Om kreativiteten börjar flöda under sommaren och du kommer på idéer eller ser nya behov som kan få sin lösning med bättre webb så tveka inte att höra av dig. Oavsett om du kommer på en egen lösning eller om du kör fast i tankarna så ta det med oss efter semester så hjälper vi dig till en lönsam webbinvestering.

På återseende med solblekta hår, brunbrända ben och ny energi!

Taggar  sakerhet semester verksamhetsstod webb webbdesign

Digital webbtidning stärker kundrelationer

Digital webbtidning stärker kundrelationer

Bättre upp är truckföretaget Linde Material Handlings kundtidning som getts ut sedan 1988. Nu har vi tagit konceptet till en digital kanal och lanserat battreupp.se, ett nyhetsforum på webben.

Långsiktig affärsutveckling

Vi har under många år jobbat med Linde som konsulter inom affärsutveckling, webbutveckling och digital marknadsföring. Vi jobbar bland annat löpande med deras kundportal Mina truckar. I projektet med webbplatsen för Bättre upp har vi utöver vår rådgivande konsultroll, levererat tekniken för webblösningen med vårt webbpubliceringssystem Alter Server®, stått för design och gränssnittsutveckling.

Automatiska utskick och mobilanpassning

För att maximera webbtidningens potential och kontinuerligt driva trafik har tjänsten begåvats med helautomatiserade e-postutskick som baseras på det redaktionella innehållet. Då en majoritet av målgruppen läser sin e-post i mobilen är webbtidningen fullständigt mobilanpassad för en optimal användarupplevelse.

Digitalt tar Lindes kundrelationer längre

Kundtidningen har under många år varit viktig för att bygga starka och långsiktiga relationer till kunderna för Linde. I och med att tidningen nu fått en digital motsvarighet kan samma relationsbyggande komma fler till del. Den nya webbplatsen är en del i strategin att göra Linde till ett företag som ligger i framkant när det gäller webbkommunikation och sociala medier. Webbplatsen för Bättre upp har designats för att vara en bärare av Lindes grundvärderingar om hur viktig en nära kundrelation är.

– Precis som våra produkter ska vår kommunikation vara modern. Vi ska inte bara hänga på det tåget, utan helst ligga i frontlinjen, säger Karl-Johan Lindahl, marknadschef på Linde till Bättre upp.

Du hittar Lindes nyhetsforum på battreupp.se

Taggar  granssnittsutveckling kommunikation lindematerialhandling strategi webb webbdesign webbplats

Mobilanpassat nu avgörade för god SEO

Mobilanpassat nu avgörade för god SEO

Att ha en mobilanpassad webbplats är från och med nu en avgörande faktor för att placeras högt i Googles sökresultat. Vi förklarar vad som gäller och vad du behöver göra.

Dagen 21 april har kallats Mobilegeddon på grund av de dramatiska konsekvenser Googles förändringar kan komma att få för många företag med icke mobilanpassade webbplatser.

Testa mobilanpassningen på din webbplats

Att många kommer drabbas är lätt att förstå när siffror från Forrester research visar att 38 % av 177 miljoner webbplatser inte uppfyller Googles nya kriterier. Men frågan du bör ställa dig som webbplatsansvarig är förstås: Vad behöver vi göra för att säkerställa att vår webbplats är mobilanpassad? Du kan börja med att enkelt testa webbplatsen i Googles verktyg för mobilanpassning.

Vi löser mobilanpassningen åt dig

Om du anar att er webbplats mobilanpassning behöver ses över för att inte tappa er position i Googles sökträffslista så kan vi lösa det. Vilken insats som krävs kan variera men vi hjälper dig att kartlägga behoven, lägga upp en strategi och genomföra de förändringar som krävs för att få en fullt mobilanpassad webbplats som står sig i konkurrensen i Google.

Hur ny din webbplats är spelar roll

Att mobilanpassa webbplatser med reaktiv design är relativt nytt. Sedan det blev allmänt hållbart att designa webbplatser på det sättet har många webbplatser byggts med mobilkompatibilitet. Dock finns det många aktiva webbplatser som byggdes innan detta blev möjligt. De webbplatserna kommer högst troligt behöva byggas om för fortsätta ha god placering i Google och inte tappa viktig SEO.

Hör av dig till Alexander nu för att inte gå miste om er synlighet i Google.

alexander.tornqvist@digiplant.se
019-18 96 95


Taggar  google mobil mobilanpassning seo webb webbdesign

Avancerad interaktion
– enkel kontroll

Avancerad interaktion
– enkel kontroll

Vi har fortsatt att utveckla Linde Material Handlings webbtjänster. Mina truckar 2.0 har helt nya integrationer och funktioner som ger kunden full kontroll på hela truckparken och dess förare.

Vårt uppdrag hos Linde har fått växa stegvis under de år vi samarbetat. Under hela tiden har vi fått se mer och mer av Lindes behov av samordning och effektivisering i hanteringen av kritisk affärsdata. Som konsulter och affärsrådgivare har vi nystat upp problem och kartlagt stora affärsmöjligheter för Linde som sedan förverkligats med effektivisering och utveckling av nya webbtjänster.

Affärskritiska beslut grundas nu på fakta

I Mina truckar kan Lindes kunder se kostnadsuppföljning för varje truck, specialanpassningar, reparationer, hyreskostnader och mycket mera. De kan hålla koll på antal drifttimmar, vilken förare som kört trucken och hur många timmar per dygn trucken går ställt mot effektivitetsmål. Den innehåller även en stötlogg som kan matchas med kostnadsuppföljningen över kundskador. Sammantaget ger verktyget komplett underlag för att effektivisera truckparken i alla led. De kunder som använder Lindes Mina truckar har gått från att gissa till att ta beslut grundat på fakta och kunskap, en enorm skillnad i affärsnytta.

Rådgivning, teknikval och gränssnitt från digiPlant

Mina truckar är en avancerad webbtjänst. Data från en mängd olika databaser hämtas och presenteras för kunden i ett lättillgängligt gränssnitt. Tekniska lösningar, integrationer och gränssnittsutveckling – allt har vi fått leverera tillsammans med rådgivning och konsultation i allt från teknikval till affärsnytta och användarvänlighet.

Digital lösning som speglar grundvärden

Linde har alltid värdesatt nära kundrelationer och god kommunikation. Tack vare senaste årens utveckling av framförallt Mina truckar är Linde idag på den digitala frontlinjen i sin bransch. Vi har tagit deras viktigaste värden till de digitala kanalerna med stor nytta för både Linde och deras kunder.


Taggar  effektivitet extranat integration kundservice lindematerialhandling

Digitalt hos fler Sparbanksstiftelser

Digitalt hos fler Sparbanksstiftelser

Vi har i vinter fått förtroendet att digitalisera ansökningsflödet hos ytterligare två Sparbanksstiftelser.

Sparbanksstiftelsen Skåne och Sparbanksstiftelsen 1826 hanterar nu ansökningarna digitalt. Med SBS Manager™ kan de digitalisera hela flödet från ansökan, genom effektiv beredning, till uppföljning och återrapportering.

Sparbanksstiftelsen Skåne har sitt verksamhetsområde i Skåne län och Sparbanksstiftelsen 1826 är verksamma i nordöstra Skåne. Båda stiftelserna delar ut bidrag till projekt som utvecklar deras respektive regioner.

Utöver det digitala ansökningssystemet SBS Manager™ har vi även levererat ny webbplats till Sparbanksstiftelsen 1826.

Läs mer om SBS Manager™.


Taggar  ansokningssystem digitalisering effektivitet sbsmanager sparbanksstiftelsen1826 sparbanksstiftelsenskane sparbanksstiftelserna

Semlor på Henriks vis. Semlor på Henriks vis.

Digitalisera med semla

Vår Key Account Henrik gillar att digitalisera men frågan är om han inte gillar semlor ännu mer. I dessa tider är semlor och digitalisering det enda han tänker på. Har de båda mer gemensamt än vi tror?

Vi undersökte det digitala ansökningssystemet SBS Managers™ likheter med semlan redan 2013 men anser att det är dags att uppdatera studien och se om jämförelsen håller än idag.

Flexibilitet i kärnan

Ansökningssystemets hjärta är sökmotorn. Semlans hjärta är, med risk för att uppröra många semmelkonservativas känslor, inte alltid mandelmassa; i Norge och Danmark är sylt eller vaniljkräm vanligt, mandelmassan kan blandas med mjölk och chokladfyllning är ytterligare en variant. På samma sätt är flexibilitet sökmotorns främsta egenskap. 

Anpassningsbar standard

Runt mandelmassan finns på ena sidan bullen - en slät standardvetebulle. Runt sökmotorn i
SBS Manager™ finns en tydlig standardprocess för ansökningshantering. Vill man ha kardemumma i bullen eller specialbenämningar i ansökningsprocessen så går det.

Mycket fluff

På andra sidan finns grädden - det extra fluffet: betygsättningar, masshantering, statistik, uppföljning, kommunikation med sökande, återrapportering, vidareutveckling, driftsansvar, systemuppdateringar, mobilanpassningar, brevmallar, rättighetsstyrning, bedömningsvyer, integrationer med banksystem m.m.

Stabil grund och kvaliativ inramning

Sedan har vi ett lock med mer bulle, den stabila grunden som håller allt fluff på plats. I ansökningssystemet håller vi fluffet på plats med kvalitativ support och flera utbildningar på rätt nivå och möjlighet till certifiering.

Lite socker på toppen

Sist men inte minst strör vi över florsocker. Garneringen, som för SBS Manager™-kunder består av ansökningssupport, skräddarsydda utbildningar och kundaktiviteter.

En skillnad

Henrik Björkk

Likheterna är slående. Det finns kanske bara en viktig skillnad mellan semlan och SBS Manager™ - vårt digitala ansökningssystem går att få tag i året runt. Men det är bara om du ringer Henrik och bokar möte om er digitalisering innan sista mars som han bjuder på en semla.

Taggar  digitalisering henrikbjorkk sbsmanager

Vi blir ännu fler!

Vi blir ännu fler!

Den här gången har vi rekryterat ett tillskott till vår supportavdelning. Malin Vester är den våra kunder kommer prata med i växeln och möta i supporten.

Kognitionsvetare med serviceerfarenhet

Malin kommer senast från Linköpings universitet med en fil. kand. i kognitionsvetenskap; ett tvärvetenskapligt ämne där psykologi, datavetenskap, filosofi, lingvistik, neurovetenskap och antropologi möts. Tidigare har hon arbetat fem år inom olika serviceyrken. Med den kombinationen ser vi fram emot vad Malin kan göra för våra kunder både i den direkta supportkontakten, och med att proaktivt utveckla hela vår supportorganisation.

Vilka är dina tre favoriter i livet?

– Det vill jag väl helst tänka efter ordentligt på. Men min hund, min sambo och att vara med familjen i Falun när vi samlas allihopa och myser.

Lyssna på kunden

Vi frågade Malin vad hon tycker är viktigt för en bra support.

– Att lyssna på kunden. Man behöver ha ett öppet sinne för vad de behöver hjälp med och förhålla sig så att inget upplevt problem är för stort eller litet för oss att lösa.

Taggar  administration kundservice kundtjanst support tillvaxt

Sigillet är utfärdat av Syna AB