Resultatet är begränsat till urvalet  support  för att återställa  Visa alla

Support – en långsiktig kvalitetshöjare

Support – en långsiktig kvalitetshöjare

För oss är teknisk support mer än den snabba hjälpen via telefon. Det är också en långsiktig väg till en en ännu mer användarvänlig process.

De kunder som anlitat SBS Managers support för de tekniska frågorna får dels hjälp till slutanvändarna i direkt form såsom telefonkontakt eller mejl. Det är en mix av bortglömda lösenord, guidning till att skicka med bilagor och många som gärna vill få en bekräftelse på att man verkligen fått in sin ansökan. Helt enkelt de bitarna som man vanligen tänker på när man föreställer sig vad en teknisk support tillhandahåller. 

Efterarbete som förädlar

De delar av den tekniska supporten som är mer långsiktiga och inte så synliga för slutanvändaren är de vinster som alla inkomna frågor ger i förädlingspotential. Eftersom alla våra inkomna ärenden loggas av supporten kan vi i efterhand också gå igenom dem för att se om det finns någon speciell del i ansökan som verkar väcka många frågor. Det hjälper oss att se vad som kan utvecklas och förädlas till nästa blankett eller version av SBS Manager™.

Målet – minimalt med support

Ibland är det enkla saker som hjälptexter som behöver justeras – ibland en mer teknisk insats för att kanske ändra sättet man bilägger filer på eller ställer upp en budget. Vårt mål är att antalet ärenden till supporten ska minska – det är ett kvitto på att de digitala ansökningarna är precis så enkla och användarvänliga som vi vill att de ska vara. 

Vill du veta mer om vår support och hur vi kan hjälpa er verksamhet på både lång och kort sikt? Välkommen att kontakta vår Sales Manager Jonas Karlberg så berättar han mer.

Taggar  sbsmanager support utbildning

Vi blir ännu fler!

Vi blir ännu fler!

Den här gången har vi rekryterat ett tillskott till vår supportavdelning. Malin Vester är den våra kunder kommer prata med i växeln och möta i supporten.

Kognitionsvetare med serviceerfarenhet

Malin kommer senast från Linköpings universitet med en fil. kand. i kognitionsvetenskap; ett tvärvetenskapligt ämne där psykologi, datavetenskap, filosofi, lingvistik, neurovetenskap och antropologi möts. Tidigare har hon arbetat fem år inom olika serviceyrken. Med den kombinationen ser vi fram emot vad Malin kan göra för våra kunder både i den direkta supportkontakten, och med att proaktivt utveckla hela vår supportorganisation.

Vilka är dina tre favoriter i livet?

– Det vill jag väl helst tänka efter ordentligt på. Men min hund, min sambo och att vara med familjen i Falun när vi samlas allihopa och myser.

Lyssna på kunden

Vi frågade Malin vad hon tycker är viktigt för en bra support.

– Att lyssna på kunden. Man behöver ha ett öppet sinne för vad de behöver hjälp med och förhålla sig så att inget upplevt problem är för stort eller litet för oss att lösa.

Taggar  administration kundservice kundtjanst support tillvaxt

Kundservice med mer tillgänglighet

Kundservice med mer tillgänglighet

Eftersom vår kundkrets och våra kunder växer behöver vi en effektiv och trygg kundservice och det står högt på vår prioriteringslista.

Nu utvecklar vi vår nya supportplattform med hjälpcenter där du kan hitta hjälp dygnet runt. Vår nya supportplattform har blivit succé för vår kundservice i tillgänglighet och snabbhet. Sedan vi införde den har vår kundservice:

  • 98% nöjda kunder

  • 75% som får svar inom 8 timmar

Just nu byggs ett hjälpcenter för dig som administratör i SBS Manager™ som en naturlig utveckling av vår strävan att ha en tillgänglig support. Vi håller dig uppdaterad inför lanseringen.

Taggar  kundservice kundtjanst sbsmanager support

Sigillet är utfärdat av Syna AB