Resultatet är begränsat till urvalet  responsiv  för att återställa  Visa alla

Tio år med Conventum firas med ny webbplats

Tio år med Conventum firas med ny webbplats

Efter tio år tillsammans räknar vi Conventum som en av våra trognaste kunder. Just nu bygger vi femte generationens webbplats med stort fokus på kundservice, tillgänglighet och ännu tydligare målgruppsindelning.

Sedan 2003 har vi haft nöjet att jobba med Conventum och har under dessa tio år regelbundet uppgraderat och förnyat deras webbplats. I takt med att Conventum vuxit och utökat sin verksamhet har detta också återspeglats på webben. I det pågående uppdraget jobbar vi för att ytterligare höja servicenivån för besökaren.

Sökbart och synligt

Snabba och smidiga sökfunktioner samt tydlig och lättnavigerad layout ska göra det så enkelt som möjligt för besökarna att hitta rätt information på kortast möjliga tid. Webbplatsen kommer också ännu mer fokuserat anpassas till två olika kategorier av användare – arrangörer och evenemangsbesökare. På så vis optimeras matchningen av innehållet med det besökaren letar efter.

Mobilanpassning och ny form

Webbplasten är med hjälp av responsiv design även mobilanpassad för att fungera lika bra i telefonen som på storskärmen. Vi tillför dessutom ett nytt uppdaterat formspråk för hela webbplatsen som kommer att gå i enlighet med Conventums strävan mot maximal service och tillgänglighet.

Vi tackar för tio spännande år och för förtroendet att återigen uppdatera conventum.se!

Taggar  conventum mobilanpassning responsiv webbdesign webbplats

Kraftig ökning av mobilt internet

Kraftig ökning av mobilt InternetAnvändandet av mobila enheter har ökat markant de senaste åren. Idag använder 54 procent av internetanvändarna över 12 år mobilt internet när de surfar, enligt en ny rapport från punkt se. 

2011 fick mobilt internet ett genombrott tack vare ökningen av smarta telefoner och surfplattor. Idag är de flesta mobiltelefoner som säljs av det smarta slaget och var femte svensk använder sig regelbundet av surfplatta. Från 2009 till slutet av 2011 har det mobila internetanvändandet ökat med 32 procent och idag beräknas över hälften av svenskarna surfa mobilt. Enligt nätverksföretaget Cisco spås mobiltrafiken öka med ytterligare 78 procent fram till år 2016 och flera anaylsföretag hävdar att telefonen inom ett år kommer att vara den dominerande plattformen för att surfa på nätet.

Nyheter och navigation vanligast

Tiden som vi är uppkopplade hemma är densamma som för två år sedan; 11-12 timmar i veckan, men den totala uppkopplade tiden har ändå ökat i takt med att vi bär med oss uppkopplingen. De vanligaste aktiviteterna är att läsa om nyheter och väder (84%), kolla adresser och kartor (81%), sköta e-posten (74%), besöka sociala nätverk (68%) och se på videoklipp (60%).

Högre krav på mobilanpassning

En följd av mobilanvändandet är att allt större krav ställs på webbutvecklingen. Apparna har till viss del spelat ut sin roll som informationsbärare och uppvisar en del brister när det kommer till det dagliga "vardagssurfandet". Efterfrågan har därför höjts på mobilanpassade webbplatser med responsiv design som levererar samma innehåll som en vanlig webbläsare fast i annat format. 

Läs mer om hur vi på digiPlant jobbar med mobilanpassning av webbplatser eller kontakta oss så berättar vi mer.

Taggar  design internet mobil mobilanpassning responsiv statistik

Sigillet är utfärdat av Syna AB