Resultatet är begränsat till urvalet  openart  för att återställa  Visa alla

OpenART ett av Örebros tio starkaste varumärken

Vi presenterade stolt siffrorna från OpenART:s sociala mediestrategi tidigare i höst. Nu listar NA Örebros tio starkaste varumärken med OpenART på plats åtta. En fin julklapp till oss även om vi inser att OpenART:s PR-framgångar också har en viss kanin att tacka.

Undersökningen visar också att 50 % av de tillfrågade med stor sannolikhet kommer köpa in marknadsföringstjänster inom sociala medier år 2012. Välkomna hit till oss, säger vi.  

På NA:s webbplats hittar du hela listan och mer om undersökningen.

Taggar  kampanj kommunikation koncept marknadsundersokning openart orebro socialamedier strategi

Börja i rätt ände
– Social mediestrategi för OpenART

Social mediestrategi för OpenART - OpenART logotypeVill ni bygga och sprida ert varumärke i sociala medier? Finns ni i sociala kanaler men saknar en övergripande strategi med riktning? Vill ni ha en socialt integrerad webbplats? Vi börjar alltid i rätt ände - ert behov av kommunikationsstöd. Sen fortsätter vi på rätt väg, i kanalerna där era kunder finns med kommunikationen de efterfrågar. Här berättar vi hur vi gjorde för Örebros unika utomhusutställning OpenART.

Regional spridning och engagemang – check

digiPlant har tagit fram kommunikationsstöd för att OpenART ska spridas och på lång sikt nå internationellt genomslag som konstevent. Delmålet för 2011 var att sprida OpenART i Örebro med omnejd. Engagemang som spirat på Facebook, människors reaktioner på stan, deltagandet i guidade turer och åtgången på kartor pekar på att målet är nått. Som bonus har OpenART 2011 fått uppmärksamhet i riksmedier och omtalats i kanaler även utanför Sverige.

OpenART:s sociala marknadsföring i siffror

  • 892 fans på facebook.com/openartsweden.*
  • 86 000 visningar av inlägg på Facebook-sidan under OpenART.
  • I snitt 111 visningar per film på youtube.com/openartsweden.*
  • I snitt 218 besök/dag på openart.se under OpenART.

Strategi och utbildning för OpenART:s redaktion

OpenART hade en redaktion för webbplatsen och de sociala kanalerna och digiPlant agerade konsulter. Vi tog fram en sociala mediestrategi baserad på analys av syfte, målgrupper och kartläggning av ett antal väl valda sociala kanaler (Facebook, Twitter, StumbleUpon, Youtube, Wikipedia, Flickr). OpenART:s redaktion utbildades i hanteringen av de olika kanalerna. De fick ett praktiskt idéverktyg för att själva kunna arbeta kreativt med marknadsföringen och behålla fokus. 

Webbplatsen byggde vi med webbpubliceringsverktyget (CMS:et) Alter Server® och skapade integration med Google maps, Facebook och Twitter. Vi utbildade OpenART:s redaktion att hantera innehåll och struktur i Alter Server®.  

Vill du ta nya sociala kliv?

Börja i rätt ände - ta kontakt med oss så pratar vi kommunikationsstöd och sociala medier för er.  

Taggar  alterserver cms facebook flickr openart orebro socialamedia strategi stumbleupon twitter utbildning webbplats wikipedia youtube

Resource Server™ styr upp konst i Örebro

Open art använder Resource Server™ för att göra det enkelt att sprida bilder av konstverk till press och konstnärer. Deras egen dokumentation av materialet blir också enklare och mer strukturerad.

Open art är en utställning där Örebro fylls av konst runt om i staden som alla kan ta del av helt gratis. Förra året kunde man se en mediterande Buddha i slottets vallgrav och ett klädstreck så långt att det nådde från slottets högsta torn ner till Svartån. 

Att hitta rätt material var ett äventyr av mer negativ art för förra årets Open art då hanteringen helt saknade struktur. Resource Server™ ger dem alla förutsättningar att hålla ordning och sprida sina bilder snabbt och enkelt. 

Förutom att leverera Resource Server™ har digiPlant byggt en webbplats för Open art 2009 och marknadsfört evenemanget på Facebook. 

Taggar  openart resourceserver resurshantering

Sigillet är utfärdat av Syna AB