Resultatet är begränsat till urvalet  nyhetsbrev  för att återställa  Visa alla

Redaktionellt innehåll på webben ökar

Redaktionellt innehåll på webben ökar

Innehållsmarknadsföringen går framåt och internetreklamen står för de positiva siffrorna för mediemarknaden, visar undersökningar för det första kvartalet 2014.

En enkätundersökning bland medlemmar i Sveriges Annonsörer visar att innehållsmarknadsföringen ser ut att öka under detta året. Mer fokus kommer ligga på varumärkesbyggande och vårdande av kundrelationer. Facebook är den mest använda kanalen, men även nyhetsbrev och egna event är populära former. En annan kategori som blivit allt mer populär är redaktionellt innehåll på webben. Idag används det av 74 procent av deltagarna i undersökningen, men hela 18 procent uppger att de planerar att börja arbeta med redaktionellt innehåll.

Internetreklamen står för tillväxten

Inom mediemarknaden har de negativa siffrorna också vänt och även här står internetdelen för den största tillväxten, visar en undersökning gjord av IRM (Institutet för reklam och mediestatistik). Medan mediemarknaden som helhet rapporterar en uppgång på 2,3 procent är ökningen för kategorin internetreklam 12 procent jämfört med föregående år.

Vill du veta mer om hur du kan jobba på webben med innehållsmarknadsföring och nyhetsbrev? Kontakta oss så berättar vi mer!


Taggar  innehallsmarknadsforing internet nyhetsbrev redaktorskap webb

Gör mätbarheten till din lönsamhets bästa vän 2014

Gör mätbarheten till din lönsamhets bästa vän 2014

Mätbarhet låter bra men siffror kan dölja målet så du går vilse i statistikdjungeln. Ta två enkla steg och mätresultaten blir en guide mot lönsam webbnärvaro.

Första steget är att definiera vad som är värt något för er i allt det ni kan mäta på webben: sociala medier, sökmotoroptimering, konverteringar, nyhetsbrev, webbplatsbesökare med mera. Steg två är att analysera statistiken mot bakgrund av era tydliga mål. Det är först då alla era mätningar kan göra er närvaro på webben till en lyckad affär.

Tydliga mål är grunden

Förutsättningen för ökad lönsamhet är för någon att öka antalet fans på Facebook eller följare på Twitter. För en annan ligger värdet i antalet konverteringar till köp i en webbshop eller antalet registreringar för nyhetsbrevet. Mäter du alla dessa bitar är det en bra grund men du behöver definiera målet med varje bit. Vad är värt mest för att ni ska nå en lönsam webbnärvaro? Se till att ha svar på frågor som dessa:

  • Vad vill vi med vår webbnärvaro?

  • Hur mycket tid kan vi investera i det?

  • Vad är värt något för oss i de olika kanalerna - fans, konverteringar, nya prenumeranter, klick?

  • Var är vi mest/minst lönsamma?

Målet i sikte när du tolkar statistiken

Steg två för att mätresultaten ska göra er lönsamma på webben är att analysera statistiken med målet i sikte. Låt oss säga att statistiken visar att ni är bra på att få besökare till er webbplats men inte lika bra på att väcka engagemang på Twitter. Har du bestämt vad som är värt mest för er och kommit fram till att det är viktigt med webbplatstrafik, då är statistiken från Twitter bara en indikation på att ni satsar på rätt ställe. Om Twitter inte är relevant för er lönsamhet, då är det inte där ni ska satsa. Fortsätt istället jobba med god SEO och att optimera era landningssidor. På det här sättet kan du för varje mätresultat fråga dig: Hur hänger det ihop med våra mål för den kanalen? Sen kan du avgöra om resultatet indikerar att ni behöver ändra något eller att ni är på rätt spår med era prioriteringar i marknadsföringen.

En bra guide mot lönsam webbnärvaro

Följ de här stegen så att du får nytta av det ni satsar på mätbarhet och slipper gå vilse. Använd statistiken som en guide för att uppnå era mål. Kort sagt: Sätt upp mål och analysera statistiken med målen klart i sikte.

Vill du prata med någon om mätbarhet som gör nytta är du välkommen att kontakta oss.


Taggar  e-postmarknadsforing inboundmarketing innehallsmarknadsforing nyhetsbrev seo socialamedier

Så läser vi nyhetsbrev

Så läser vi nyhetsbrev

Rubriker och vänsterspalter lockar till sig våra blickar och vi är inte alls rädda för långa texter och att behöva scrolla. Det visar en eye-trackingstudie som mätt hur vi läser nyhetsbrev.

Det är Apsis och Smarteye som tillsammans låtit ett system som mäter blickriktning och ögonrörelser studera hur människor läser nyhetsbrev. Testpersonerna som deltog i studien bestod av lika många kvinnor som män, alla i 35-årsåldern. Instruktionerna som gavs bestod endast av uppmaningen att öppna breven och därefter skötte kameran resten. Tolv olika nyhetsbrev användes och analyserades.

Rubriker intresserar

Det nyhetsbrev som fick längst lästid var förhållandevis långt och med många tydliga rubriker. Rubrikerna visade sig vara det som lockade ögonen mest och tillägnades hela 71 procent av tiden. Längden var heller inget problem, 64 procent av tiden lades på material som låg i delar som man behövde scrolla till. Det aktuella nyhetsbrevet hade bildsatt texten med ansikten vilket visade sig väcka ögats uppmärksamhet, något vi även skrivit om tidigare.

Vänsterspalten vinner 

Generellt konstaterades att motståndet mot att scrolla var mindre än väntat men det är ändå viktigt att skapa ett intressant innehåll som lockar till läsning och som håller intresset uppe. Tydliga rubriker är A och O för att väcka och behålla läsarens intresse. Värt att nämna är också att vänsterspalten fick betydligt mer uppmärksamhet än högerspalten; hela 80 procent mer lästid. Kvinnor visade sig också vara benägna att lägga mer tid på breven och den sammantagna snittiden som vi lägger på ett nyhetsbrev landade på 11 sekunder.

Källa: "Vad tittar vi på egentligen?" från apsis.se

Taggar  e-postmarknadsforing nyhetsbrev redaktorskap webbtext

E-postlänkar spärras i nyhetsbrev

E-postlänkar spärras i nyhetsbrev

Det har länge rått oenighet kring mailto-länkar. Nu tycks skeptikerna ha fått rätt. Länkarna har börjat klassas som säkerhetsrisker och vissa e-postklienter har spärrat funktionen helt.

Att lägga med en mailto-länk, det vill säga en länk innehållande en e-postadress, är ett vanligt sätt att erbjuda mottagare av nyhetsbrev en svarsmöjlighet. Låter smidigt och enkelt men har visat sig ha flera baksidor. Vissa e-postklienter såsom Outlook (tidigare Hotmail) har nämligen spärrat funktionen med hänvisning till säkerhetsrisker. Adresser som inte syns drar igång varningsklockorna i systemet och mätningar har också visat att folk i allmänhet tenderar att misstro dolda adresser i länkar.

Kontaktformulär är att föredra

Att kringgå problemet genom att skriva ut e-postadressen i länkningen har visat sig vara lönslöst rent tekniskt. För även om mottagaren ser din adress slår systemet på spärren ändå. Lösningen? Helt enkelt att lägga ner lite mer tid på ett kontaktformulär eller en hänvisning till en kontaktsida. Lite extra jobb för både dig och din mottagare, men bättre än ett varningsmeddelande och ett garanterat uteblivet svar. Dessutom med möjlighet till mätbarhet, till skillnad från e-postlänken. 

Taggar  e-post e-postmarknadsforing nyhetsbrev tips

Fredagstipset: Lär dig webbens alfabet

Fredagstipset: Lär dig webbens alfabet

Vill du skriva webbtexter som skapar lönsamhet med god SEO och vass kommunikation? Häng med på 29 saker att tänka på när du behöver skriva effektivt för webben.

A - Alt-text

Se till att alla bilder har en relevant alt-text.

B - Behovsorienterat

Publicera inte något bara för att du skrivit det, se till att materialet fyller ett behov hos din målgrupp.

C - Cash

Se till att du har en tanke med hur din text kommer skapa lönsamhet i din organisation.

D - Direktlänkar

Länkar du till annat innehåll så skicka besökaren direkt till rätt sida. Han eller hon ska inte behöva leta sig vidare från någon startsida.

E - Enkelt

Du framstår inte som klokare eller bättre för att du väljer svåra ord. Enkelhet når fram.  

F - Filer

Tänk noga efter om du behöver en nerladdningsbar fil på sidan för att få ut din information. Ditt budskap är mycket mer tillgängligt och sökbart om du istället publicerar en artikel.

G - Googleoptimerat

Webbtexter måste ta hänsyn till Google och andra sökmotorer för att bli hittade. Se till att du är uppdaterad på senaste SEO:n för webbtexter.

H - Helheten

Det du skriver är ofta del i ett större budskap om din organisation. Ta hänsyn till er stilnivå, era nyckelord, huvudargument och huvudämnen när du skriver så att besökare får en enhetlig bild av er.

I - Inledningar

Låt inte läsaren behöva vänta på att du ska få fram det du vill säga. Visa att du respekterar deras tid genom att ge dem det de söker på en gång.

J - Jätteintressant

Du måste vara intressant för att bli läst, gillad av Google och spridd i sociala medier.

K - Koncist

Skriv det du ska skriva och tvätta texten från onödiga ord. Läsaren ska inte behöva ödsla tid på att läsa ditt “fluff”.

L - Länktexter

Beskriv vad landningssidan handlar om med dina länktexter. Länka inte “här”.

M - Meta-beskrivning

Optimera din meta-beskrivning för Google. Se till att den inte är längre än 160 tecken.

N - Nyckelord

Tänk på vad dina läsare söker på och använd deras ord som nyckelord även om de inte alltid stämmer överens med hur du vill beskriva era produkter eller tjänster.

O - Oegoistiskt

Föreställ dig läsaren med dennes frågor, tidspress, intressen och kunskapsnivå. Skriv till henne eller honom, inte för att briljera som skribent.

P - Personliga pronomen

Använd personliga pronomen, aktiva verb och nutid så ofta du kan. Det ökar läsbarheten och gör det lättare för läsaren att ta till sig ditt budskap.

Q - Quilta

Hängde du med i syslöjden? På samma sätt som du quiltar ett lapptäcke för att allt ska sitta ihop och inte vrida sig fel behöver du kontrollera din text. Bidrar varje del till att uppfylla ditt syfte? Riktar du dig till rätt målgrupp?

R - Rubriker

Använd rätt format för dina rubriker (h1, h2, h3 osv.)

S - Substantivslöseri

Ha aldrig mer än två substantiv efter varandra; då finns risk att texten blir svårläst.

T - Tillgängligt

Din text ska vara tillgänglig för alla i din målgrupp där de vill läsa den. Publicera i alla relevanta kanaler och gör det enkelt att dela texten i sociala medier.

U - Utropstecken

Använd utropstecken sparsamt och ytterst sällan mer än ett i rad. Jag vill säga aldrig, men det finns kanske en tid och en plats även för det. Jag har dock aldrig varit där.

V - Välplanerat

Innan du börjar skriva bestämmer du ditt syfte, din målgrupp och gör nödvändig research för ämnet.

W - Webbilder

Se till att dina bilder är skalade för att visa rätt detalj och sparade i rätt storlek och filformat. Fånga intresset med bilden och glöm inte alt-texten.

X - X-referenser

Ha koll på vilket sammanhang din artikel finns i. Vilka korsreferenser är nödvändiga för att läsaren ska förstå? Vart vill du hänvisa läsaren sedan?

Y - Yrkesjargong

Undvik yrkesjargong och fackspråk som din målgrupp inte förstår.

Z - Zzz sov

Sov på saken. En natts paus innan du publicerar din text gör att detaljer kan falla på plats i sista korrekturet och risken för små slarvfel minskar.

Å - Återanvänd

Var kreativ med att återanvända material. Kanske kan din artikelserie bli en e-bok eller flera kortare inlägg på Twitter? Med återanvändning sprider du mer innehåll med en mindre insats.

Ä - Älskvärt

Människor vill prata och göra affärer med folk de gillar. Låt dina texter visa dig och alla medarbetare som personer som är lätta att tycka om.

Ö - Översiktligt

Gör det enkelt för läsaren att hitta det som är mest intressant för just honom eller henne i din text. Använd mellanrubriker, korta stycken och punktlistor där det passar.

Detta alfabet är inspirerat av 4syllables.

Vi hjälper gärna till med SEO för dina texter, utbildning för era webbredaktörer eller att skriva texterna åt dig. Hör av dig till Klara eller Pia.

Taggar  blogg effektivitet fredagstipset google inboundmarketing innehallsmarknadsforing nyhetsbrev redaktorskap

Schhh... Lyssna på statistiken

Schhh... Lyssna på statistiken

Tanken på procentsatser och diagram får få att hoppa jämfota av glädje. Men säg den e-postmarknadsförare som inte jublar över en riktigt bra öppningsfrekvens.

Vi har tidigare tipsat om hur du skaffar prenumeranter till ditt nyhetsbrev och hur du skriver ett effektivt innehåll. Idag vill vi påminna om vikten att följa upp och förbättra med hjälp av statistiken. 

Ta ett steg till

För många tar arbetet med utskicket slut när de tryckt på sändknappen. När det är dags för nästa brev gör de ungefär samma sak och håller tummarna för att det blir läst. Men varför hålla tummarna och hoppas på turen när du aktivt kan påverka hur ditt nyhetsbrev tas emot? Genom att ägna statistiken en stund kan du få ovärderlig information om vad som lockar läsare och vad du kan förbättra till nästa utskick. 

Våga testa

Ett effektivt sätt för att se skillnader i olika utskick är att göra A/B-tester. Vilken rubrik vinner? Vilken avsändare skapar mest intresse? Verkar dina mottagare vara mer läsbenägna vid vissa tidpunkter eller dagar? Det är lättsamlad fakta som ger dig enorma fördelar i förbättringsarbetet. För dig som ser nyhetsbrevet som en potentiell säljkanal är några minuters statistikkoll väl investerad tid.

Läs mer om uppföljningsmöjligheterna i vårt e-postverktyg Megafon™.

Taggar  e-post e-postmarknadsforing fredagstipset megafon nyhetsbrev tips uppfoljning utskick

5 tips för fler prenumeranter till ditt nyhetsbrev

5 tips för fler prenumeranter till ditt nyhetsbrev

Nyhetsbrev är en effektiv kommunikationskanal, men kräver att du har någon att skicka till. Här kommer fem tips för att förlänga mottagarlistan.

1. Våga fråga - du erbjuder något bra!

Vilka borde vara mest intresserade av din nyhetsbrev? Sannolikt dina kunder eller potentiella kunder. Ett bra nyhetsbrev med relevant innehåll är att betrakta som en service till mottagarna och det är därför du inte får missa chansen att bjuda in dina viktigaste läsare. När du träffar nya kunder eller deltar i möten och event, lämna ett visitkort och fråga om du får lägga till dem på listan.

2. Håll ingången synlig

Det kan låta självklart, men om du ser dig omkring på webben så är det inte helt ovanligt att även de bästa webbplatserna har gömt sina anmälningsrutor lite för väl. Att de placeras synligt och strategiskt är en förutsättning för att besökare spontant ska anmäla sig. Högt upp är alla eniga om, men höger eller vänster sida råder det olika uppfattningar om. Varför inte testa dig fram?

3. Använd potentialen i sociala medier

Ofta möter företag kunderna i fler kanaler än på webbplatsen. Att integrera nyhetsbrev med sociala medier är enkelt och att länka och locka via Facebook och Twitter kan vara ett effektivt sätt att öka läsarna. Sociala medier är dessutom ett bra forum för diskussioner om utskickets innehåll, vilket ytterligare ökar synligheten och intresset. 

4. Fråga inte för mycket

Även om det är intressant för dig att veta så mycket som möjligt om dina läsare så är ett enkelt anmälningsfält att föredra. Många frågor och omfattande formulär kan få även den mest intresserade läsaren att vända innan frågorna är genomlästa. Gör det enkelt för prenumeranterna, börja med att samla in endast e-postadresserna. 

5. En bra landningssida ger tyngd

Bra landningssidor för de som anmäler sig är rätt sällsynta men när man väl möts av en är det svårt att inte imponeras. Att bjuda på en kort information om nyhetsbrevets innehåll och vad man kan förvänta sig som prenumerant känns genomarbetat och seriöst.

Har du ännu inget nyhetsbrev men är nyfiken på att testa? Läs mer om vårt verktyg Megafon™.

Taggar  e-postmarknadsforing nyhetsbrev tips

Fredagstipset: Fem tips för effektivare nyhetsbrev

Fredagstipset: Fem tips för effektivare nyhetsbrev

Idag bjuder vi på fem snabba men viktiga råd för dig som använder dig av e-postmarknadsföring. Digitala nyhetsbrev är ett effektivt sätt att enkelt nå ut med ett budskap till många mottagare. Rätt formulerat kan ett utskicks genomslagskraft vara enorm. Här följer fem grundläggande tips:

1. Sätt ett mål

För att skapa ett riktigt bra nyhetsbrev behöver du sätta ett tydligt mål som utgångspunkt för innehållet. Vad är syftet med nyhetsbrevet? Vad vill du att utskicket ska resultera i och vad ska du i så fall berätta i nyhetsbrevet?

2. Sikta rätt

Vem skriver du till? Om du har en bred och varierad målgrupp kan det vara läge att skapa olika versioner av nyhetsbrevet. Utan läsvärde för adressaten spelar det ingen roll hur mycket arbete du lägger ner i nyhetsbrevet - innehållet måste matcha mottagaren.

3. Slarva inte med ämnesraden

Få ord, men kanske de viktigaste. Ämnesraden är det första som möter läsaren och kan vara avgörande för om nyhetsbrevet öppnas eller inte. Se till att den är relevant och väcker nyfikenhet. Vilket innehåll som fungerar beror till stor del på målgruppen, så hoppa inte över de två första punkterna.

4. Var selektiv och koncis

Välj ut några få intressanta nyheter som du vill ha med. Även om du har många spännande nyheter är det bättre att vänta med några till nästa utskick än att låta brevet bli för långt. Läsbeteendet på webben är inte detsamma som när du får ett vanligt brev i handen; vi ögnar igenom innehållet snabbare och det är enklare att klicka sig vidare. Hur intressant nyheten än är bör du formulera dig kort och kärnfullt. Om du har en webbplats med mer information är ett tips att fånga intresset i brevet och länka vidare till en längre version för den som vill läsa mer.

5. Följ upp och förbättra

Många pustar ut efter att ha tryckt på skickaknappen. Gör inte det, använd de resurser och analysverktyg som finns för att följa upp ditt utskick. Vilka nyheter genererar mest klick och vilka ämnen verkar hamna i skräpkorgen? Genom att ägna statistiken en stund kan du få ovärdelig information om vad som lockar läsare och vad du kan förbättra till nästa gång.

I vissa e-postverktyg är det också möjligt att se exakt hur mottagaren har klickat och agerat på utskickets design – en av många funktioner som finns i vårt eget verktyg Megafon™.

Taggar  e-post e-postmarknadsforing fredagstipset megafon nyhetsbrev tips

Nylansering och blixtkampanj av
Det nya köket

Konferens och restaurang SvalanDen här veckan lanserar Restaurang Svalan sitt nya koncept Det nya köket. En omfattande blixtkampanj och utskickav nyhetsbrev via Megafon™ har spridit det nyheten och resultatet har inte låtit inte vänta på sig - antalet besök till Svalans webbplats och prenumeranter på Facebook ökade markant redan inom några timmar.

Inför lanseringen i tisdags pågick ett intensivt arbete med att via flera olika kanaler sprida budskapet om Konferens och Restaurang Svalans nya koncept. digiPlant har arbetat fram en ny sober profil, annonser, affischer och en kampanj med give aways.

Många kanaler och snabb respons

Nytt, fräscht och naturligt är några av ingredienserna i Det nya köket och med nya kockar och uppdaterade menyer vill Svalan lyfta sina omtyckta bufféer ytterligare ett snäpp.

Kampanjen har spridits via radio, TV, sociala medier och naturligtvis e-postutskick med Megafon™. Effekten av Facebookkampanjen via utskicket gav omedelbar respons; en avsevärd ökning av följare på Facebook och en rejäl trafikökning till Svalans webbplats.

digiPlant önskar Det nya köket lycka till och tackar för förtroendet!

Läs mer om Restaurang Svalan eller om e-postvarktyget Megafon™

Taggar  e-postmarknadsforing kampanj megafon nyhetsbrev svalan

Premiär för Leilas nyhetsbrev

Premiär för Leilas nyhetsbrev

Leilas General Store blev en omedelbar succé efter lanseringen i april. Nu väljer hon att använda sig av Megafon™ för utskick av nyhetsbrev. En flexibel och enkel lösning som är perfekt för stort antal mottagare och för den kreativa som själv vill utforma individuella utskick.

TV-kocken och författarinnan Leila Lindholm kommunicerar aktivt och persoligt med sina fans. Hon använder sig av flera olika kanaler och nu även nyhetsbrev. Över 7000 mottagare fick under förra veckan Leilas premiärutskick. I realtid kunde hon sedan följa hur många av mottagarna som öppnade brevet, när de öppnade det och även se hur många som också aktivt interagerade på innehållet. Ett smart och enkelt sätt att se e-postmarknadsföringens genomslagskraft.

Vill du också ha Leilas nyhetsbrev och erbjudanden så kan du anmäla dig här

Läs mer om e-postverktyget Megafon™.

Taggar  e-postmarknadsforing leilalindholm megafon nyhetsbrev

Har du något att berätta?

Med Megafon™ som e-postverktyg är det enkelt. Hög kvalitet och unika möjligheter till analys och uppföljning optimerar dina möjligheter att skapa bra nyhetsbrev. Har du något att berätta?

E-postverktyget Megafon™ är baserat på en av världens främsta plattformar för e-postmarknadsföring. Med tydliga översikter för all statistik blir det enkelt att analysera och förbättra varje utskick. Statistiken i Megafon™ går ända ner till prenumerantnivå och visar hur en enskild mottagare interagerat med ett nyhetsbrev. 
    Megafon™ finns tillgängligt för såväl smarta telefoner som läsplattor och du kan se utvecklingen av ditt utskick i realtid var du än är.
    Naturligtvis finns alla önskvärda funktioner för att hantera prenumerantlistor. Nyhetsbreven skapas och redigeras med direkt förhandsvisning och är lätthanterliga för alla.

Kampanjerbjudande!

Under augusti och september erbjuder vi alla nya kunder 20% rabatt på första årsfakturan vid vid tecknande av minst 12 månader.

Hör av dig till oss eller läs mer om e-postmarknadsföring med Megafon™.

Taggar  e-postmarknadsforing kommunikation megafon nyhetsbrev

Få till e-postmarknadsföringen med nya Megafon™

Nya Megafon™ har alla verktyg för att förbättra er e-postmarknadsföring tack vare rik statistik och effektiv hantering.  Vårt verktyg för e-postmarknadsföring rullas nu ut i en helt ny upplaga till kund efter kund och baseras på en av världens främsta plattformar. Här bjuder vi på tre tips om hur statistiken kan tolkas för att rikta kommunikationen och få prenumeranter som kan bli trogna kunder.

Funderar du på er strategi för e-postmarknadsföring, vill fråga något om Megafon™ eller vill prova nya kampanjidéer? Ta det med oss så hjälper vi till med design och konsultation kring strategier, retorik- och språkråd. 

1. Få mer tid med prenumeranten

Megafon™ visar vilka länkar som flest klickat på i ett utskick. Du kan jämföra utskick och se vilka länkar som är populärast. Är det erbjudanden, uppmaningar, ett visst ämne eller produktnyheter som flest klickar på? Använd de populära länkarna i kommande utskick. Då tar fler prenumeranter del av mer material från dig, spenderar mer tid med ditt varumärke och knyter starkare band till er som företag. Det kan vara avgörande vid nästa köpsbeslut eller leverantörsval.

2. Lyckas vara relevant för alla

Statistiken i Megafon™ går ända ner till prenumerantnivå så att du kan se hur en enskild prenumerant klickat. Utifrån det kan du skapa  segment för olika intressegrupper. Effekten av en sådan anpassning blir dubbelt positiv. Du behöver inte trötta ut några av prenumeranterna med stundtals irrelevant innehåll och du får prenumeranter som upplever utskicken som givande och intressanta - varje gång.

3. Maximera öppningsfrekvensen

Hur många öppnar våra nyhetsbrev och varför låter en del bli? I Megafon™ finns informationen som behövs för att analysera och åtgärda det till nästa utskick. Verkar öppningsfrekvensen bero på tidpunkt för utskicket? Skiljer sig öppningsfrekvensen åt för utskick med olika avsändare? (Antal öppningar kan öka om mailet kommer från "Klara" istället för "no-reply"). Ämnesraden betyder mycket för om utskicket öppnas. Alla har tidsbrist och även om prenumeranten gillar er så krävs ett oemotståndligt ämne för att bli läst. Lägg tid på att hitta det oemotståndliga varje gång.

Taggar  e-post egnaprodukter megafon nyhetsbrev uppfoljning utskick

Sigillet är utfärdat av Syna AB