Resultatet är begränsat till urvalet  lindematerialhandling  för att återställa  Visa alla

Digital webbtidning stärker kundrelationer

Digital webbtidning stärker kundrelationer

Bättre upp är truckföretaget Linde Material Handlings kundtidning som getts ut sedan 1988. Nu har vi tagit konceptet till en digital kanal och lanserat battreupp.se, ett nyhetsforum på webben.

Långsiktig affärsutveckling

Vi har under många år jobbat med Linde som konsulter inom affärsutveckling, webbutveckling och digital marknadsföring. Vi jobbar bland annat löpande med deras kundportal Mina truckar. I projektet med webbplatsen för Bättre upp har vi utöver vår rådgivande konsultroll, levererat tekniken för webblösningen med vårt webbpubliceringssystem Alter Server®, stått för design och gränssnittsutveckling.

Automatiska utskick och mobilanpassning

För att maximera webbtidningens potential och kontinuerligt driva trafik har tjänsten begåvats med helautomatiserade e-postutskick som baseras på det redaktionella innehållet. Då en majoritet av målgruppen läser sin e-post i mobilen är webbtidningen fullständigt mobilanpassad för en optimal användarupplevelse.

Digitalt tar Lindes kundrelationer längre

Kundtidningen har under många år varit viktig för att bygga starka och långsiktiga relationer till kunderna för Linde. I och med att tidningen nu fått en digital motsvarighet kan samma relationsbyggande komma fler till del. Den nya webbplatsen är en del i strategin att göra Linde till ett företag som ligger i framkant när det gäller webbkommunikation och sociala medier. Webbplatsen för Bättre upp har designats för att vara en bärare av Lindes grundvärderingar om hur viktig en nära kundrelation är.

– Precis som våra produkter ska vår kommunikation vara modern. Vi ska inte bara hänga på det tåget, utan helst ligga i frontlinjen, säger Karl-Johan Lindahl, marknadschef på Linde till Bättre upp.

Du hittar Lindes nyhetsforum på battreupp.se

Taggar  granssnittsutveckling kommunikation lindematerialhandling strategi webb webbdesign webbplats

Avancerad interaktion
– enkel kontroll

Avancerad interaktion
– enkel kontroll

Vi har fortsatt att utveckla Linde Material Handlings webbtjänster. Mina truckar 2.0 har helt nya integrationer och funktioner som ger kunden full kontroll på hela truckparken och dess förare.

Vårt uppdrag hos Linde har fått växa stegvis under de år vi samarbetat. Under hela tiden har vi fått se mer och mer av Lindes behov av samordning och effektivisering i hanteringen av kritisk affärsdata. Som konsulter och affärsrådgivare har vi nystat upp problem och kartlagt stora affärsmöjligheter för Linde som sedan förverkligats med effektivisering och utveckling av nya webbtjänster.

Affärskritiska beslut grundas nu på fakta

I Mina truckar kan Lindes kunder se kostnadsuppföljning för varje truck, specialanpassningar, reparationer, hyreskostnader och mycket mera. De kan hålla koll på antal drifttimmar, vilken förare som kört trucken och hur många timmar per dygn trucken går ställt mot effektivitetsmål. Den innehåller även en stötlogg som kan matchas med kostnadsuppföljningen över kundskador. Sammantaget ger verktyget komplett underlag för att effektivisera truckparken i alla led. De kunder som använder Lindes Mina truckar har gått från att gissa till att ta beslut grundat på fakta och kunskap, en enorm skillnad i affärsnytta.

Rådgivning, teknikval och gränssnitt från digiPlant

Mina truckar är en avancerad webbtjänst. Data från en mängd olika databaser hämtas och presenteras för kunden i ett lättillgängligt gränssnitt. Tekniska lösningar, integrationer och gränssnittsutveckling – allt har vi fått leverera tillsammans med rådgivning och konsultation i allt från teknikval till affärsnytta och användarvänlighet.

Digital lösning som speglar grundvärden

Linde har alltid värdesatt nära kundrelationer och god kommunikation. Tack vare senaste årens utveckling av framförallt Mina truckar är Linde idag på den digitala frontlinjen i sin bransch. Vi har tagit deras viktigaste värden till de digitala kanalerna med stor nytta för både Linde och deras kunder.


Taggar  effektivitet extranat integration kundservice lindematerialhandling

Kundkommunikation ska spira hos Linde Material Handling

I samarbete med Smultron Marknadskommunikation gör vi webblivet enklare för Linde Material Handling med ett smart extranät. Linde Material Handling är en världsledande truckleverantör med marknad i hela Sverige.

Vi tjatar om taggarna av en anledning

Lindes extranät blir ännu ett exempel på vad som blir möjligt med taggarna i Alter Server®. Med dem kan systemet själv göra utskick till varje extranätanvändare helt anpassat till vad som är relevant för dem. Linde kan tack vare taggarna också återanvända innehåll så att administrationen av extranätet tar minimalt med tid.

Taggarna gör det möjligt för systemet att bara visa sådant som den inloggade har nytta av. Innehållet anpassas efter t.ex geografiskt läge och yrkesroll. Inköpare som loggar in har alltid nära till kontakt med säljare; en koppling som också gör att säljaren ser vad inköparen intresserat sig för vilket skapar möjligheter för en relevant och effektiv kontakt.

Tidigare uppdrag för Linde Material Handling

Vi har tidigare på uppdrag av Smultron Marknadskommunikation levererat webbplatser till Lindes begagnatmarknad och tävlingen Stapler cup med vårt webbutvecklingsverktyg Alter Server®. I och med extranätet uppgraderar Linde till Alter Server® Enterprise där de kan hantera samtliga webbplatser i en installation och dela innehåll mellan dem på ett smidigt sätt.

Taggar  alterserver extranat lindematerialhandling smultron

Sigillet är utfärdat av Syna AB