Resultatet är begränsat till urvalet  leilalindholm  för att återställa  Visa alla

Premiär för Leilas nyhetsbrev

Premiär för Leilas nyhetsbrev

Leilas General Store blev en omedelbar succé efter lanseringen i april. Nu väljer hon att använda sig av Megafon™ för utskick av nyhetsbrev. En flexibel och enkel lösning som är perfekt för stort antal mottagare och för den kreativa som själv vill utforma individuella utskick.

TV-kocken och författarinnan Leila Lindholm kommunicerar aktivt och persoligt med sina fans. Hon använder sig av flera olika kanaler och nu även nyhetsbrev. Över 7000 mottagare fick under förra veckan Leilas premiärutskick. I realtid kunde hon sedan följa hur många av mottagarna som öppnade brevet, när de öppnade det och även se hur många som också aktivt interagerade på innehållet. Ett smart och enkelt sätt att se e-postmarknadsföringens genomslagskraft.

Vill du också ha Leilas nyhetsbrev och erbjudanden så kan du anmäla dig här

Läs mer om e-postverktyget Megafon™.

Taggar  e-postmarknadsforing leilalindholm megafon nyhetsbrev

Respons, fans och besök i tusental
– så kraftfullt är sociala medier

Vi har genomfört en totaletablering på webben med webbplats och kopplingar mot sociala medier, i det här fallet Facebook och Twitter. Kunden heter Leila Lindholm och resultatet är slående.

Från att inte finnas på Facebook till 1 100 fans på en månad. Varje fan är ett frö till långsiktig kundrelation. Från att inte nå någon på Facebook till 10 500 visningar av meddelanden och bilder varje dag. Varje visning är exponering av varumärket. Från ingen webbkonversation med fans till i snitt 15 kommentarer per dag. Varje kommentar är en direktkontakt som initieras av kunden själv. Så kraftfullt är sociala medier.

Hur går det till?

Det finns många möjligheter i Alter Server® att integrera med sociala medier. För Leila passade det bäst att ha Facebook som utgångspunkt. Det hon skriver på Facebook etableras automatisk på Twitter och webbplatsen. Det fungerar också åt andra hållet; innehåll som skapas i Alter Server® kan automatiskt etableras på Facebook. Vilken kanal Leila än jobbar i får budskapet större spridning utan en större insats.

Ingen totaletablering utan SEO

Vi håller alltid ett öga på sökmotoroptimeringen (SEO) när vi bygger en webbplats. I och med interaktion med sociala medier uppnår man ännu bättre effekt. Sökmotorerna gillar nämligen:

  • Frekventa och relevanta uppdateringar av innehåll
  • Länkar mellan sociala medier och webbplatsen
  • Semantiskt korrekt HTML enligt rådande standarder

Tre tusen besökare första dagen

Leila har knappt varit aktiv på webben på ett och ett halvt år. Därför var det angeläget att berätta om den nya webbplatsen. Ett utskick gjordes till Leilas trogna kontakter som gav eko i bloggosfären. Första dagen hade webbplatsen 3 000 besökare.

Vårt jobb med webbplatsen

Mikael Engblom som tidigare formgivit Leilas böcker står för webbdesignen. Till det har vi lagt interaktionsdesign och teknik samt konsulterat kring etableringen i sociala medier.

Hungrig på sociala medier? Kontakta oss så snackar vi.
Sugen på Leilas nya webbplats? www.leila.se

Taggar  facebook leilalindholm megafon seo twitter walterandbooks webbplats

Sigillet är utfärdat av Syna AB