Fyra tips för ett perfekt uppdaterat nyhetsflöde

Fyra tips för ett perfekt uppdaterat nyhetsflöde

Kämpar du med idétorka för att fylla den förgrymmade aktuelltytan på er webbplats? Med fyra tips och ny inspiration för nyhetsflödet kan du ta er webbplats från pinsamt efter till perfekt uppdaterad.

Innan du får tipsen vill vi bara påminna om vad ett aktivt nyhetsflöde kan betyda för er försäljning. Vem får du förtroende för om webbplatsen är ditt första möte med ett företag? Troligen de som är aktiva och delar med sig av intressant innehåll. Se till att du i den hårda konkurrensen och jämförelsen med andra har ett nyhetsflöde som bidrar till ökad affärsnytta. Nu till tipsen.

1. Bevaka branschens bloggare

Läs ett antal väl valda bloggar för er bransch. När det är dags att publicera något kan du återanvända det andra skriver om; antingen genom att skriva en kort sammanfattning av nyheten och länka till originalartikeln eller genom att skriva om samma ämne men med ditt perspektiv, en replik eller en fortsättning.

2. Involvera fler medarbetare

Oavsett om du är ensam redaktör eller har en hel avdelning som håller webbplatsen uppdaterad finns det säkert fler i er organisation som har intressanta nyheter. De läser andra bloggar, har andra arbetsuppgifter och ser på kundnyttan från ett annat perspektiv än du. Fråga dem om branschnyheter eller vilken kundnytta de ser med era produkter och skriv om det.

3. Lyssna på kunderna

I det vardagliga mötet med kunderna finns många uppslag till nyheter om du börjar lyssna med andra öron. Vad fascinerar dem med era produkter? Vad är de nöjda över? Vad frågar de er? Om era svar i de fysiska mötena knyter en kund närmre ert varumärke så kan svaren göra detsamma med de som möter er på webben. Skriv om det.

4. Gör mer av bolagsnyheterna

Brukar ni berätta om nya uppdrag, nya kunder och produktnyheter? Du kan göra mer av de nyheterna än du tror. Fundera på om det passar att släppa förhandsinformation om en ny produkt eller om du kan skriva en uppföljning om resultatet och intervjua en kund.

Lycka till med nyhetsrapporteringen! Behöver du hjälp med löpande publiceringar eller någon punkinsats så vet du var vi finns.

Taggar  inboundmarketing innehallsmarknadsforing redaktorskap skrivande

Relaterade ämnen som kanske kan intressera dig?

Sigillet är utfärdat av Syna AB