Årets viktigaste strategi för marknadsföring

Årets viktigaste strategi för marknadsföring

Allt fler börjar ana att innehållsmarknadsföring är värt att titta närmre på. I år är det den viktigaste strategin och den kan ge er helt nya resultat. Tåget går nu och du borde inte missa det.

Innehållsmarknadsföring i topp 2013

Ett halvår har gått sedan Econsultancy publicerade sin rapport om digitala trender år 2013*. Den visar tydligt att innehållsmarknadsföringen topprioriteras av allt fler företag. Det är dags att ta till sig ett nytt tankesätt och satsa på att producera artiklar, nyhetsbrev, e-böcker, filmer och bildspel med hög relevans och kvalitet för målgruppen. Se till att du ligger i framkant och förstår innehållsmarknadsföringen. När du har full koll kan du nå full effekt av er marknadsföring online.

Sociala medier och mobilanpassning i skuggan

Innehållsmarknadsföring hamnar högst på listan över vad marknadsförare anser som den viktigaste möjligheten under 2013. Tidigare topprioriterade områden som sociala medier och mobilanpassning har nu hamnat i skuggan av att producera relevant och kvalitativt innehåll. De sociala medierna har inte samma dignitet i sig själva, de ses framförallt som ett sätt att sprida sitt innehåll. Samma sak gäller för den tidigare så heta mobilanpassningen. Den är inte lika viktig i sig själv men den är ett viktigt verktyg för att göra allt innehåll tillgängligt överallt.

Vill du veta mer? Du behöver veta mer!

Se till att du är med på tåget där innehållsmarknadsföringen skapar effekt. Prenumerera på vårt nyhetsbrev där du får gratis kunskap om hur du skapar kvalitativt innehåll och sprider det på effektivt sätt - allt med ökad lönsamhet i sikte. Börja prenumerera och få dina första artiklar redan idag.

Här kan du läsa hela rapporten från Econsultancy.


Taggar  inboundmarketing innehallsmarknadsforing

Relaterade ämnen som kanske kan intressera dig?

Sigillet är utfärdat av Syna AB